18 Nisan 2008

Veronika ölmek istiyor

İnsan kitabın adına bakınca şöyle bir tedirgin oluyor önce.
Nasıl yani oluyorsun.
Çok karamsar bir kitap diyorsun.
Yada belki sadece ben dedim.
Bilmiyorum.
Zaten popüler kitapları en popüler dönemlerinde okumakla ilgili bir sıkıntım var. Eh böyle oluncada haliyle bazı kitapları geç okuyorum.
Ama Veronika ölmek istiyor bende çok karamsar bir kitap çağrışımı yapmıştı.
Okumaya da niyetim yoktu.
Yazarı Paolo Coelho olsa bile.

Ama sonra Mor saçlı kadının evinde o kitapları gördüğümde, bütün kitaları gördüğümde yaptığım gibi dayanamadım ve kedi gibi usul usul sırnaşıverdim.
3-5 derken birkaç kitabı aldım aylaaaaaarrrr öncesinden.

Ama kendimi hep tedaviye hazırladığımdan ve de pskolojimi sağlam tutmak istediğimden hep erteledim.
Taaa ki benim adım kırmızıyı okuduktan sonra ne okusam ne okusam, offf okuyacak bir şeyim yok diye saçımı başımı yola yola evde gezene dek.
O zaman aklıma geldi mor saçlı kadından aldığım ve hala rehin tuttuğum kitaplar.
Bende aralarından gözü kapalı birini seçtim.
Veronika ölmek istiyor.

Hah, süper.
Bu moda bu kitap.
Harika.
Sonra arkasını okuma zahmetine katlandım.
Kesmedi başlardan bir kaç sayfa derken beni içine alıverdi. 1 hafta bitmeden bitiverdi kitap.

Hemde hiç öyle karamsarlığa itmedi beni.
Tam aksine bahara yakışan bir kitap edası ile içimi çoşturdu.
Okudukça okudum, okudukça eğlendim, okudukça sorguladım bende.

Hani hep birileri bir acı yaşarken bizde başımızdan geçen acıları anlatırız ya. Kendimizce umut olmaya, bak yanlız değilsin mesajı vermeye çabalarız ya. İşte bu kitap da böyle bir kitap (tabii bu arada bu mesajları veren kişilerin de farklı farklı olduğunda değinmek gerek. Kendilerini acıların kralları/kraliçeleri sanan nice insanı bundan elbetteki ayrı tutuyorum)
Bu kitabı baharın uyanışı ile okumak gerek.
Veronika ile, Mari ile, Eduard ile yolculuğa çıkmak, Dr. Igor'a kulak vermek gerek.
Tazelenmek gerek.
Yaşamlara tanık olmak değil, onlara dalmak gerek, mahremi bozmadan.

paolo Coelho yine müthiş bir iş çıkarmış. Hatta diyebilirim ki çok olumlu, pozitif, gerçekçi, naif bir kitap yazmış....

Okuduysanız yorumlarınızı beklerim muhakkak.
Okumadıysanız baharla birlikte okuyun derim.....

Sevgiyle,

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Canım ben de bu kitabı okuyanlardanım. Zaten simyacıdan sonra yazarı takibe aldım.Yine farkını ortaya koymuş bence.iç dünyalara dalmış kim neden ölmek ister ki? Kim deli kim akıllı?
Keyifle okumuştum...
Sevgiyle kal...
Semi..

Bal Böcüğü dedi ki...

Canım benim.....
Ben de simyacıdan sonra takibe alsam da bu kitaba kadar o eski tadı tam da yakalayamamıştım.
Oysa Veronika ölmek istiyor'da isminin aksine bir nötr'lik ile yaşamın karşında bir dik duruş sezinledim.....

Bir ortak noktada daha buluşmuş olmamıza olabilmemize çok ama çok sevindim....

Sevgiyle